torsdag 11 december 2008

Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ur sin kropp

VAD JAG TÄNKTE DÅ:

Jag försöker inbilla mig att jag behöver dig mindre. Nu

Jag försöker.

Jag vet inte om det är så.


Jag tänker att jag såg dig för första gången och sa: En dag kommer du göra någon mycket ensam.

Jag tänker att jag såg dig första gången och sedan aldrig mer.

Jag tänker att när du sa att du skulle lämna det här landet så gav jag upp


Jag tänker att det är lönlöst


Substituten har blivit större än oss själva.

Ingen vet vem de är längre, det är viktigare att jobba-lyckas-och-tjäna-mycket-pengar


Det är viktigare att ligga mycket

Det är viktigare att vara snygg

Det är viktigare att vara NORMal


Jag tänker att när jag såg dig den första gången borde jag ha sagt:

En dag kommer du göra någon mycket ensam.


Jag tänker att jag borde ha vetat.


Det finns ingen plan för de här orden.

Men det betyder inte att de inte betyder nånting.

Det betyder inte att jag inte älskar dig längre.


Även om jag inte vill prata med dig längre.

Fast du inte vill prata med mig heller längre.

Fast du har slutat försöka.


Om man tänker på det som är bra med livet,

som annanasglass och rena lakan,

känns allt rätt så trivialt

som om det för att få djupare mening måste vara Zoltof och Nietzche

1 kommentar:

Anna sa...

Sarah! Sluta tänka på sådant som är dåligt! Ananasglass låter mycket bättre... Ananasglass och hemgjorda maränger, saffransskorpor, en gammeldags fågelbur, gamla knappar, doftljus, fina underkläder och knallrött läppstift!