lördag 22 november 2008

It's hard to take courage in a world full of people



Han björne han kan han. Inte för att jag vet något om tennis. Men jag har nästan en hel socka raggsocka, egenstickad, som jag gjort, nästan själv. Det känns som jag precis kommit över ångeststresshetsen från förra tentan när nästa ska vara inne. Och denna är totalt jävla omöjlig. Jag köpte en bok för 29 kronor på maxi, och apelsiner och torrjäst.

Jag längtar hem ibland. Och sen blir jag osäker på vart det är nånstans. Jag gillar inte platsen jag växte upp i. Men jag älskar huset innan de målade det grått. Jag skulle ändå vilja flytta det någon bättre stans. Du vet, där man inte blir frågad om man är adopterad. IDYLLISKT tror jag de brukar kalla det. Tror jag. Mina barn ska växta upp i NewYork eller mexico city, de kan lära mig spanska jag kan lära de om världen och politiken.
Jag antar att idyllen inte finns.
Och alla bara lurar sig själva, och samtidigt resten av världen.
Jag har aldrig träffat någon som talat sanning. jag har bara talat sanning för en person i hela mitt liv, han ljög mer än de flesta.
Fast jag trivs med, samtidigt. Ingen har slagit mig än. Det känns bra.


Jag vet två julklappar som jag ska köpa, till mamma och syster. De är de svåraste. Jag vill ha glögg och lussebullar och dadlar. Tyvärr är jag pank.


Your true colours are beautiful lika a rainbow

1 kommentar:

Anna sa...

Jag talar sanning! Men jag säger inte allt.
Jag vill med ha goda julsaker. Igår drack jag 15 kr glögg. Den smakade ganska gott.