söndag 16 november 2008

Save me from being defined by you

SÖNDAG. NOVEMBER.

Jag hade en idé om att man kan ta bort november från kalenderåret och ta de timmarna som blir över och sätta in de på de resterande dygnen, då skulle man få ungefär 26 timmar på ett dygn. Jag tror man skulle bli tacksam. Jag tror. Tror jag.

Folk verkar underskatta söndagar. Det är ju den enda dagen man får ligga i sängen och glo på skräpkultur utan att någon kan förebrå en, eller säga att man ska göra något mer produktivt. Söndagen är en ickeproduktiv dag. Att producera på en söndag är att häda.

Löser virutuellt suduko på dn.se, tänker att det verkligen är höst för att det verkligen är mörkt. Tänker att jag borde sova mindre på dagarna och vara vaken när det är ljus. Tänker att jag saknar solen, och syster. Ganska mycket.

Annars funkar det. Duvet. Tårtor, och kalas. (inte på samma dag). Och jag blir förälskad i bubblan man skapar när man läser för mycket. Blir besviken när inte resten förstår. Funderar på att bostätta mig i bubblan, folket är trevligare och vackrare där

1 kommentar:

Anna sa...

http://www.påsvenska.se/2008/11/10/november/

här har du november!