torsdag 30 oktober 2008

I wish I could be as cool as you














Basilikan i köket har dött, av värmeslag troligtvis. Men Begonian i mitt fönster lever, den är nog det mest levande i mitt hem. Jag har aldrig lyckats hålla något vid liv så här länge förrut, och solen skiner inte ens. Vatten varje dag. Mitt bästa sällskap på kvällarna. Och böckerna så klart.


Lauren Hill sjunger på radion och jag har en vägg av bilder framför mig och en hemtenta (förbannade, egentligen mig för att jag aldrig kan börja i tid). Jag tände lite värmeljus i hopp om inspiration. Det funkade inte.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vi ska ses snart! Min ekonomi är bara lite knakig, har precis bokat resa till London. Men du får komma hit när du vill!

Anna sa...

Jag tror att jag har dödat min orkidé.. Jag fäller några tårar när jag tänker på det.